Dag 2

Onze eerste échte dag op de bosklassen begon regenachtig, met nog meer slijk- en modderpret als gevolg.De kinderen mochten kiezen tussen het natuuratelier (waarin we nog meer leerden over de vijver en de padden die haar bewonen) , de fotozoektocht en de kompaswandeling (Beide wandelingen voerden ons lange de mooie plekjes op en rond Kemmel).

Ons middagmaal bestond uit frietjes, dus het slechte weer was al snel vergeten! Er was dan ook niet veel tijd om er bij stil te staan … We trokken nog snel wat droge warme kleren aan en waren alweer op weg.
We brachten een bezoekje aan het Passchendaele-museum en verkenden enkele authentieke loopgraven.

En hop: terug de bus op! Meester Lieven leidde ons rond in Ieper en na een lange dag konden we picknicken en spelen aan de Fenix. De kinderen konden éindelijk (!) voetballen , de anderen leefden zich uit in de speeltuin.

We sloten naar jaarlijkse traditie af met de Last Post, aan de Menenpoort. Misschien was het het vele wandelen of misschien maakte deze ceremonie toch indruk, maar na het douchen was het opvallend snel stil in de kamers …